Home

Livslang øvelse

3234_1110610053470_5916390_n

«En av de dypest bevarte øvelsene man får høre om i asiatisk og Grotowski inspirert profesjonelle- og teaterstudie-sammenhenger, er dette med ikke å ha et ego knyttet til et utseende, selv om man samtidig må være var på å beherske et estetisk uttrykk.

Allerede som 17 år forsøkte jeg de to øvelsene med, 1. å klippe håret, og 2. være stille en uke, som i et buddhistisk kloster.

Jeg begynte også med 3. økologisk mat, linser og bønner satt i vann over natten, det var en enkel start, da jeg ba om vegan-meny på et sommer-studie, 3 måltid per dag.

Jeg fikk også 4. relativt tidlig erfare å bli iscenesatt i en seriøs kontemporær performance som inneholdt nakenhet.

De fleste seriøse skuespillere har en eller annen gang forsøkt denne praksisen, 1. kortklippet frisyre, 2. en uke i stillhet, 3. vegan diett over tid, 4. seriøs iscenesettelse av nakenhet, i regi av en internasjonalt anerkjent regissør.

Det er en helt særegen opplevelse, som kan anbefales.

Det vil innvirke på alt fra hvordan man bærer seg, gange, strekken i kroppen, selvbevissthet, det er på mange måter et must som profesjonell samtidsaktør.»

 

MH, Utdrag 1 fra boken «Kontemporær dans og tidløsheten».

 

Litteratur:

http://www.elle.com/beauty/hair/tips/g15/best-celebrity-pixie-cuts/

Poor Theatre Conventions

Foto: Poster i Tokyo for forestillingen The Dance of Life, avbildet på forsiden: Min Tanaka, Monica Emilie Herstad, et al. Fotograf: Marit Anna Evanger.

Comments Off on Shave your head and be scilent?