Home

Kunst og næring

At næring og kunst går hånd i hånd, er noe Knausgård viser seg å ta svært alvorlig, han har nå forlatt den seriøse kunstarenaen, til fordel for å skrive for ny-utgaven av amerikanske Playboy.

3-barnsfaren skriver for et nytt Playboy av 2016, som med fallende inntekter nylig entret sosiale medier i påkledd form som nedre grense, hvorpå lesersegmentet har økt med visstnok 400% og lesernes gjennomsnittsalder sunket fra 47 til 30.

 

Stuerent?

Den nye versjonen egner seg visstnok pent og pyntelig på kontoret, uten å vekke naken-politiet som regjerer sosiale medier.

Og inneholder da blant annet (…) «a long essay by a famous writer (the Norwegian memoirist and awkward-moment connoisseur Karl Ove Knausgaard)», sitat NYTimes.

Den lettere moralsk akseptable modellen Dree Hemingway i en selfie-aktig positur, er gitt den første forsiden av fornyelsen.

 

04playboyrefer1-articleLarge

Påkledd erotikk?

 

Fra naken til reflektert?

En artikkel i Washington Post signaliserer at nakenhet er anti-intellektuelt fundert.

Kunstbevegelsen er av den oppfatning at en lett påkledd situasjon kan gi en utvidet eierskaps-følelse til egen kropp, og derav helt naturlig tilkjennegir en bedre egnet posisjon for offentlig refleksjon.

Nye Playboy gis etter sigende tekstlig identitet av enkelte feministiske tekstforfattere, som en del av den nye målgruppen.

 

Litteratur:

https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2016/02/04/how-women-and-snapchat-transformed-the-new-non-nude-playboy/

http://mobile.nytimes.com/2016/02/04/business/media/playboy-puts-on-some-clothes-for-newly-redesigned-issue.html?_r=4

 

 

 

 

Foto: Playboy

Reklamer
Kommentarer er skrudd av for Knausgård til Playboy