Home

Helt naturlig

Da jeg i mitt forarbeide til performancen Sketches for spring realisert i mars 2012 i Botanisk have i Oslo, kom jeg over historisk materiale som tilsa at Paleehaven ved Operaen var Oslos første botaniske have.

Da jeg fortalte dette til en kollega, gikk det en dag før det sto i avisen, ført i pennen av en av hans beste venner, så liten er verden noen ganger.

En annen kollega rådga meg en gang til ikke å være redd for å dele forskningsmateriale i forkant av realisering, men han gikk raskt til grunne.

Lett tilbakeholdenhet og referanse-generøsitet kan ikke skade.

Vi er dog på hils samtlige av oss, etter møtet på Holmen, men det er morsomt å se hvordan mange ellers profesjonelle er slepphendt med kildeanvendelsen.

 

Humboldts etterrettelighet

The invention of nature, Alexander von Humboldts New World, er en tekst som føyer seg vilt inn i rekken av relevant forskningsmateriale.

Gleder meg til å lese den, av Andrea Wulf.

MH

 

Litteratur:

http://www.aftenposten.no/meninger/Var-forste-slottspark-6789942.html

 

Comments Off on Humboldts naturforståelse